9.23.2012

"Olen eksynyt joskus keskustelupalstoille"

13-vuotiaan espoolaisen Tuulin musiikkia kilpailevalta Warner-levylafkalta. Tuulilta tulee syyskuussa täyspitkä albumi, jota hän on työstänyt The Rasmuksen Lauri Ylösen ja Pauli Rantasalmen kanssa. 


Millaista oli ammattilaisten kanssa studiossa?
– Aluksi oli tosi jännää, mutta pian studiohommiin tottui. The Rasmus-fani en ole koskaan ollut, eikä minusta sellaista vieläkään tullut, Tuuli kertoo rehellisesti.
– Ammattilaisten kanssa oli mukavaa ja turvallista työskennellä, ja sain itsekin ehdottaa ideoita biiseihin.

Aiemmin nuorien tähtien suojeleminen pahoilta puheilta saattoi onnistua, mutta nettiaikana moinen on mahdotonta. YouTubesta löytyy Tuulin videoiden ohesta niin ala-arvoista kielenkäyttöä, että harvan aikuisenkaan pää sitä kestäisi. Miten levy-yhtiö ja vanhemmat ovat valmistaneet Tuulia negatiiviseen kirjoitteluun?
– Siitä on keskusteltu jo siitä lähtien, kun olin ekalla luokalla, Tuuli tokaisee.
– Olen mä niitä kommentteja kurkannut, vaikka ei ehkä kannattaisi. Paljon on puhuttu siitä, että ne kannattaa jättää omaan arvoonsa. Olen sisäistänyt sen, että ei kaikki voi mun musiikista pitää.

Tuuli siirtyi juuri yläasteelle. Uuteen kouluun siirtyminen taitaa olla pelottavampaa kuin esiintyminen?

– Siellä on paljon porukkaa, jotka ei tunne mua. Kadulla mut on pysäytetty jo pari kertaa ja pyydetty nimmaria. Toivottavasti koulussa muhun suhtaudutaan kuin kehen tahansa muuhun.
– Kouluhommat on etusijalla ja sitten vasta musa. Laulaa mä haluan aina, menestys ei ole tärkeintä. Jos tästä ei tule ammattia, niin toinen vaihtoehto olisi omistaa oma vaatekauppa. 


Lähteet: Metrolive

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoithan asiallisesti (älä hauku, kiroile yms)! Jos sinulla on huonoa sanottavaa jostakin, tämä on väärä paikka sille.

Kiitän!♥